RSS
 

Două vorbe despre “recomandarea” din vânzarea directă

12 Feb

Două vorbe despre “recomandarea” din vânzarea directă – note de curs pentru domnii/doamnele manajeri/e
Liderşipistele îngălate ca managere de proaspete melemeuţuri cu pretenţii “de top”, au auzit şi au reţinut cuvântul magic “recomandare”. Unde? Când?
În vechile şi prăfuitele melemeuri de pe unde au fost prea repede trimise la păscut. De ce?
Nu-i cazul acum să dezvolt motivele care le-au calificat ca incompetente (incompetenţi după cum le e sexul), dar cu siguranţă am s-o fac punctual cândva într-un viitor mediu spre imediat.
Esenţa vânzării pe care se bazează managerele astea sună cam aşa: “clientul meu mulţămit mă recomandă şi altora care mă caută pe urmă precum caută porcu valău cu lături!”…
Iată scenariul cel mai des întâlnit:
Manajera sau agentu pus pe pricopseală pleacă de la clientul “mulţumit” cu nişte numere de telefon din agenda acestuia apoi îi sună “prietenii” aşteptând să fie invitat(ă) să le culeagă banii.
Aceştia nu prea “pun botu” – există Internet, forumuri de discuţii, informaţiile circulă şi mai ales alea nasoale, e greu să mai păcăleşti aşa repede cu formula asta…
Revin cu telefonful, insistă, trimit semeseuri de aducere aminte, urează “la mulţi ani!” – sanchi!- ipocrizia asta chiar e enervantă…
Ăla/ăia văd că e ceva forţat şi fug strângând bine băierele buzunarelor.
O altă metodă e aia în care melemizda cu tocuri cui şi fustă străvezie (scurtă OBLIGATORIU!) momeşte actualul client cu nişte câştiguri gen comision ca să-i aranjeze / uşureze vânzarea la nenorociţii ăia de “prieteni” care “nu vor să audă de filtrul meu!”…
Neîncrederea generată e şi mai mare iar melemizda îşi roade unghiile furioasă foc pe “piaţa slabă din România” care “îi distruge targheturile” şi pe “afuririţii ăştia de români proşti care nu vor neam să cumpere filtre”…
Găseşte apoi cumva un client cu influenţă sau vreo poziţie social/politică mai mare şi îl roagă îmbrăcată în aceleaşi tocuri înalte şi cu aceeaşi fustă transparentă înspre şnurul ce îi împarte în două fundul uriaş, să sune “potenţialii” şi să-i forţeze cumva cu vreun telefon: “bă, la tine când a mai trecut Garda?”…
Asta DA, în România, chiar funcţionează!…
Metoda însă este extrem de greu de pus în practică iar melemizda sau agentu ne-pricopsit nu are suficiente resurse materiale/ mentale să pornească şi să întreţină astfel de motoare grele…
Iată SINGURUL lucru esenţial pe care nu-l au în vedere liderşipis(d)ele sau agentu pricop-seală şi singurul care contează când vrei CU ADEVĂRAT ca să şi faci vânzare directă:
Notaţi, domn manajer?
“ÎNCREDEREA” pe care clientul o are în tine este SINGURUL factor care generează încrederea în produs şi apoi finalizarea investiţiei. Cu alte cuvinte “calitatea” celui care vinde SOLUŢII la probleme REALE…
În momentul în care ai ÎNŢELES care-i problema clientului şi l-ai ajutat şi pe el să o înţeleagă şi a realizat SINGUR cât de URGENTĂ este investiţia într-un echipament de purificat apa, abia atunci va veni DE LA SINE şi RECOMANDAREA / RECOMANDĂRILE VISATE… BONUS!
Calităţile melemizdice pe care eu le-am cunoscut până acum se cheamă aşa: aroganţă, îngâmfare, falsă siguranţă de sine (la o atentă observaţie se vede spoiala de sub fardurile scumpe de pe gene sau de pe puţinii neuroni), dispreţ total faţă de client şi nevoile sale (nici nu ştiu cum să le înţeleagă- au minte puţină iar aia care mai e urăşte CARTEA şi CITITUL, darămite să le mai şi REZOLVE), minciună, nerăbdare, ipocrizie, etîcî. etc…

 

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply