RSS
 

Reţetă pentru o afacere de (in)succes

18 Feb

Se alege un nume sonor cu reverberaţii de excelenţă.
Se caută o fabrică unde se ansamblează filtre de apă. Tot felul. Se negociază cu aceasta pentru ca încă de pe linia de ansamblare să fie trecut pe etichete numele “brandului”.
Se caută distribuitori locali, zonali, naţionali care apoi sunt îndoctrinaţi, manipulaţi, condiţionaţi, motivaţi, convinşi să creadă că firma asta e cea mai … cea…
Se organizează nişte aşa-zise cursuri unde participanţilor li se promit câştiguri cu multe zerouri dacă aduc nişte liste cu telefoane:fraţii, părinţii, cuscrii, naşii, moşii, şefii foşti şi actuali, prietenii din generală, de liceu, de facultate, de serviciu, colegii de serviciu, vecini, etc. etc…
Se încep vizite de “testare gratuită a apei” ocazie cu care se efctuează un experiment cu un electrolizor care colorează apa de la robinet.
Omul se sperie (sau nu) şi semnează (sau nu) un contract extrem de scump pentru chinezismele prea ieftine de sub etichetele frumos colorate şi personalizate cu brandul bengos…
Cei mai mulţi fie nu-nţeleg prea bine de unde au apărut muierile astea în viaţa lui (mieroase dar feroce când e vorba de portofel – se cunosc după sclipătul de fericire de sub genele candide când văd banii sau cardul clientului!), fie nu-nţeleg mare lucru din poezia recitată (“noi vă ajutăm să ştiţi ce apă beţi” – corectă afirmaţia dar proastă relaţia!, “aparatele noastre sunt cele mai, ale ălora sunt cumpărate din bazar” – de multe ori au dreptate dar doar dacă ar fi mai atente la produsul lor…) dar şi o mulţime de năstruşnicii pe care  CLIENTUL hăbăug le propagă voios în mediul lui de prieteni.
Despre astea mi-am propus să scriu azi însă NU acum.
Am s-o fac cu altă ocazie. Am un carneţel unde notez toate elucubraţiile aruncate în grabă de agenţii ultramediocrii care au un singur spor: la a omorâ o afacere atât de utilă semenilor noştrii. Azi am mai cules şi am mai adăugat COLECŢIEI câteva “PERLE” lansate cu ocaziile negocierilor cu oameni totuşi importanţi în urbea noastră şi care au “câştigat” în timp, statutul de anecdote sau bancuri cu … “apa”!.
Pentru mine este dureros să constat asta, dar asta s-a-ntâmplat în Severin în ultimii ani. Şi cu siguranţă nu doar aici.
De ce se-ntâmplă aşa?
Răspunsuri posibile:
De lene (cartea-i grea!), din prea mare grabă (de a câştiga repede cât mai mulţi marafeţi) sau din neputinţă (nu-i duce capul la mai mult)
Afacerea mai merge un timp din inerţie: muierile centrale au baza de date – nume prenume, renume, telefoanele contacţilor şi aplică cu aceleaşi voci mieroase tactici de persuasiune. Când şi când mai cade câte un neatent în plasa lor.
Ce au în comun toate aceste “unelte ale RĂULUI” care mai degrabă folosesc Bolii şi periculosului şi ineficientului sistem de “sănătate” decât să îl apere pe client?
Indiferenţa, impotenţa mintală, ignoranţa (acestea-s AUTENTICE!) faţă de ADEVĂRATELE NEVOI ŞI PROBLEME ALE CLIENTULUI…
Am fost de faţă când o matracucă dimpreună cu un director veniţi de la Bucureşti – “în teritoriu”, au umilit într-un chip dus până la absurd un client căruia chiar eu îi încheiasem un contract.
M-am bătut în vorbe grele că specimenele trufaşe ca să apăr şi mai ales să rezolv problema (“obiecţia”) clientului şi am reuşit doar pentru că i-am ameninţat cu părăsirea afacerii! (am făcut-o însă destul de repede convins fiind de “calitatea” brandului aflat în cădere liberă)…
Nici unul din cei doi n-au supravieţuit în firmă, iar firma la rândul ei condusă de alţii de teapa ăstora doi, s-a dizolvat în câteva mii de procese.
Acum se re-brănduieşte însă năravurile au rădăcini groase: sunt tot acolo, lângă baza cu datele clienţilor trecuţi şi ale “recomandaţilor”!…
“De ce nu le dai numele dacă tot îi cunoşti?” mă-ntreabă un amic în privat.
“Pentru că le-aş face o nemeritată reclamă!”
Cine are neuronul acasă pricepe repede care-i sunt ADEVĂRATELE priorităţi. Cine nu, nu!…

Echipament de purificat apa – Dan Alexoae

 
No Comments

Posted in apa

 

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply