RSS
 

pentru gât merge, pentru ficat nu!…

26 Mar

… “salamurile conţin 60% slănină şi şoric, 17% carne de calitate “inferioară”, mix de condimente- sare, boia, piper sau extract de condiment, aditivi care imită gusturile condimentelor, făină de soia 20%, antioxidanţi, coloranţi- carmin, glutamat de sodiu (E261), nitriţi, nitraţi, pastă de usturoi, zahăr, etc. Toate acestea se amestecă în malaxoare, apoi se ambalează în membrane artificiale, se zvântă şi se afumă industrial”…

Cârnaţi, şuncă şi alte cărnuri procesate…Conform unui studiu realizat pe jumătate de million de oameni din Europa, consumul mezelurilor este asociat cu decesul prematur.

Studiul a fost efectuat în zece state europene şi a cuprins o perioadă de aproape 13 ani. Cercetarea, publicată la începutul lunii martie în BMC Medicine, mai arată că oamenii a căror alimentaţie conţine aproape zilnic mezeluri sunt predispuşi la fumat, obezitate şi “lucruri” dăunătoare sănătăţii.

Alimentaţia bogată în cărnuri procesate este asociată cu apariţia bolilor cardiovasculare şi a cancerului. “Sarea şi substanţele chimice folosite pentru consercvarea mezelurilor sunt responsabile pentru degradarea mai rapidă a sănătăţii umane”, spun specialiştii.

Stil de viaţă nesănătos

Conform oamenilor de ştiinţă, statisticile arată că unul din 17 participanţi la studiu au murit pe perioada celor 13 ani de analiză. Cei care mâncau zilnic peste 160 de grame de carne procesată (cum ar fi doi cârnaţi şi o felie de şuncă) au prezentat cu 44% mai multe riscuri de a muri în termen de 12 ani şi 7 luni, spre deosebire de cei care au mâncat aproximativ 20 de grame de mezeluri.
Profesorul Sabine Rohrmann, de la Universitatea din Zurich, citată de BBC News a menţionat că „un consum crescut de carne, mai ales de carne procesată industrial, este asociat cu un stil de viaţă nesănătos. Chiar dacă reduci numărul de ţigări sau te laşi de fumat, tot recomand diminuarea cantităţii de carne procesată”.

“Banale” şi periculoase

Spre exemplificare, salamurile conţin 60% slănină şi şoric, 17% carne de calitate “inferioară”, mix de condimente- sare, boia, piper sau extract de condiment, aditivi care imită gusturile condimentelor, făină de soia 20%, antioxidanţi, coloranţi- carmin, glutamat de sodiu (E261), nitriţi, nitraţi, pastă de usturoi, zahăr, etc. Toate acestea se amestecă în malaxoare, apoi se ambalează în membrane artificiale, se zvântă şi se afumă industrial.

“Banalii” crenvurşti conţin în cea mai mare parte MDM, adică tocătură de oase, tendoane, pieliţe, grăsime – tot ce rămâne din carcasa de pasăre după ce se ia carnea. La fel de “banalul” parizer conţine 80% slănină şi şoric de porc, 10% carne de pasare dezosată mecanic (îin care intră oase măcinate), făină de soia, proteină vegetală, amidon, condimente, potenţiatori de gust, coloranţi. Specialiştii spun că din cauza cauza amidonului şi a fibrelor din soia, conferă starea de saţietate, în schimb este greu de digerat. Specialiştii precizează că aspectul de „delicios” al mezelurilor este dat, în mare parte, de făina de soia sau de amidonul de cartofi, care au chiar 40% din compoziţia unui parizer ieftin sau a unui salam.

Riscuri mai mari

Potrivit health24.com, copiii şi adolescenţii care consumă regulat mezeluri prezintă riscuri mai mari de a suferi de leucemie. “Studii pe termen lung, efectuate atât pe oameni, cât şi pe animale, sunt încă necesare pentru a demonstra rolul factorilor alimentari în apariţia leucemiei”, a declarat Dr. David C. Christiani de la Harvard School of Public Health in Boston. Dr. Christiani a mai adăugat că în baza acestui studiu şi a celor precedente, recomandă ca mezelurile să nu fie consumate în cantităţi mari de către copii.
Carnea procesată din comerţ este periculoasă pentru organism, arată şi rezultatele unui studiu recent prezentat în cadrul emisiunii “The Dr. Oz Show”. Riscul nu este atât de crescut în cazul persoanelor care consumă cu regularitate carne de pui sau carne roşie neprocesată. Cu toate acestea, majoritatea recomandărilor oferite de medici se referă la un consum normal, dar nu zilnic, de carne slabă şi cât mai puţină carne roşie.

 

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply